تفاوت عطر سرد و گرم چیست ؟
نوشته شده توسط : آرامیس

تفوات عطر سرد و گرم چیست ؟ عطر ها را بر اساس طبع عطر می توان در طبقه بندی گرم و سرد قرار داد. با توجه به تفاوت هایی که این دو دسته از عطر ها با هم دارند می توانید آنها را بر اساس فصل، استایل، موقعیت یا طبع بدنتان انتخاب کنید. شما با درک و تشخیص تفاوت عطر سرد و گرم می توانید مانند یک حرفه ای عطر و رایحه مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده است.

منظور از طبع عطر چیست ؟

طبع عطر یا ادکلن به طور کلی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. اگر عطر ها را استشمام کنید حسی از گرما یا سرما را تجربه خواهید کرد. تفاوت عطر و سرد و گرم دقیقا همین حسی است که شما در زمان بو کردن آنها تجربه می کنید.

توجه داشته باشید که طبع عطر به سردی و گرمی تقسیم می شوند اما علاوه بر طبع عطر ها را می توان بر اساس رایحه آنها با توجه به مرکبات یا گلهایی که در آنها استفاده می شوند به دو دسته تلخ و شیرین تقسیم بندی گرد که تحت عنوان طعم عطر شناخته می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله تفاوت عطر تلخ و شیرین را مطالعه نمایید.

عطر گرم چیست ؟ با ویژگی های عطر گرم آشنا شوید ؟

همانطور که اشاره کردیم، عطر گرم یکی از انواع طبع ادکلن و عطر است. ویژگی های این نوع از عطر ها آسان است. این عطر ها معمولا دارای رایحه های چوب صندل، ادویه شرقی، شکلات و مواد همچون موارد ذکر شده را در ترکیبات خود دارند. عطر های گرم معمولا برای فصل های سرد سال استفاده می شوند. عطر های گرم را می توان به دو دسته عطر های خیلی گرم یا ملایم تقسیم بندی کرد

  • عطر های خیلی گرم دارای رایحه ای با نت قالب چوب یا مشک هستند
  • عطر های گرم ملایم در ترکیبات خود گل یاس، مریم یا گل محمدی دارند

ادکلن سرد چیست ؟ ویژگی های عطر سرد کدامند ؟

یکی از طبع های عطر سرد است. در ترکیبات عطر سرد معمولا از رایحه هیا گل ها یا میو هایی مانند مرکبات، خیار، هندوانه با طبع سرد استفاده می شوند. همانطور که از اسم این عطر ها مشخص است حس خنکی، طراوت را منتقل می کنند. این عطر ها بهترین عطر ها و ادکلن های مناسب برای فصول گرم سال هستند. اما باید توجه داشته باشید که اگر طبع شما سرد است باید کمتر از این عطره استفاده کنید.

تفاوت عطر سرد و گرم چیست ؟

اصلی ترین تفاوت عطره ای سرد و گرم را می توان در جدول زیر مشاهده کرد :

عطر های سرد عطر های گرم
دارای نت هندوانه، خیار، لیمو دارای نت چوب، شکلات، چرم ، ادویه
مناسب فصل های گرم سال مناسب فصل های سرد سال
مناسب کسانی که طبع گرم دارند مناسب افراد با طبع سرد
مناسب استایل هایی با رنگ گرم مانند قهوه ای مناسب استایل های با رنگ های سرد مانند آبیمن

چگونه می توان ادکلن گرم را از ادکلن سرد تشخیص داد ؟

عطر ها به طور کلی دارای سه نت هستند

  • نت ابتدایی یا اولیه
  • نت میانی
  • نت پایه که ماندگار است

اولین رایحه ای که بعد از زدن عطر متوجه آن می شوید نت ابتدایی است که خیلی سریع محو می شود و ماندگاری زیادی ندارد اما در فروش عطر بسیار موثر است. پس از نت ابتدایی نوبت به نوت میانی می رسد و در نهایت نت پایانی که دارای ماندگاری بالایی است قابل استشمام است. که نت های ابتدایی و میانی وابسته به این نت هستند.

خرید عطر و ادکلن به صورت اینترنتی با خرید حضوری تفاوت زیادی دارد. اگر به صورت اینترنتی برای تشخیص عطر اقدام کنید. بهتر است با توجه به توضیح محصول و یا نظرات کاربران متوجه طبع عطر شوید. اما اگر به صورت حضوری خرید می کنید فقط کافی است که نت ابتدایی را استشمام کنید. برای تشخیص عطر گرم از سرد می توانید از نکات زیر استفاده کنید :

  • بوییدن عطر : بو کردن عطر به شما کمک می کند تا متوجه سرد یا گرم بودن عطر با توجه به حسی که به شما منتقل می کند بشوید.
  •  رنگ شیشه : یکی دیگر از المان هایی که به شما در شناخت طبع عطر کمک می کند. رنگ شیشه عطر های سرد معمولا شفاف یا به رنگ ابی است و در عوض عطر های گرم شیشه های به رنگ زرد یا قرمز دارند.

عطر سرد بهتر است یا عطر گرم

نمی توان به طور کلی گفت که عطر های سرد بهتر از عطر های گرم هستند یا برعکس. اینکه کدام طبع عطر بهتر است بستگی به عوامل مختلفی دارد.

شما می توانید تمام عطر ها ، لوازم آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

لیست عطر های سرد

لیست عطر های گرم



منبع : تفاوت عطر سرد و گرم چیست ؟





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: