عطر را کجا بدن بزنیم ؟ بهترین نقطه بدن برای عطر زدن
نوشته شده توسط : آرامیس

عطر را کجا بزنیم ؟ بهترین نقاط بدن برای عطر زدن ؟ شاید شما هم با چنین سوالاتی روبرو شده باشید. برای پاسخ به این سولات باید بدانید که نقاطی در بدن وجود دارد که با اسپری کردن عطر و ادکلن در این نقاط ماندگاری بیشتری خواهد داشت. قبل هر چیزی باید بدانید که عطر زدن آسان است ولی ماندگاری عطر به مهارت و ظرافت نیاز دارد. شاید برای شما پیش آمده باشد که وقتی یک عطر را زده اید یک ساعت بعد هیچ اثری از بوی آن نمانده باشد. حل این مشکل با ترفند های ساده ای امکان پذیر است که به طولانی تر شدن ماندگاری عطر به شما کمک می کند.

البته باید توجه داشته باشید که کیفیت عطر بسیار مهم است. اصل بودن یک عطر می تواند ضمانت کیفیت آن باشد. توصیه می کنیم که مقاله تشخیص عطر اصیلی از تقلبی را مطالعه نمایید.

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم که شما عطر را کجای بدن بزنید تا بعد از مدتی بوی آن تغییر نکند و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

عطر را کجای بدن بزنیم | بهترین نقاط بدن برای عطر زدن

اگر درست نمی دانید که برای ماندگاری بیشتر بوی عطر باید به کجای بدن بزنید. پاسخ خیلی ساده است : کافی است که عطر و ادکلن خود را بر روی نقاط نبض اسپری کنید. شریان بدن در نقاط نبض به سطح پوست نزدیک ترند و می توانید در این نقاط ضربان خود را احساس کنید. حتما با کسی برخورد کرده اید که خط بوی عطر آن توجه شما را به خودش جلب می کنید؛ این افراد عطر را بر روی نقاط نبض خودشان اسپری می کنند.

نقاط نبض بدن که می توانید عطر را در آنجا بزنید عبارتند از :

  • روی مچ دست
  • روی گردن بین ترقوه
  • پشت گوش
  • روی خط آرنج
  • پشت زانو

توجه داشته باشید که مچ دست ها و گردن و پشت گردن به شرطی که تمیز باشند بهترین نقاط برای اسپری کردن ادکلن هستند.

نقاط نبض به دلیل گرمایی که ساطع می کنند بهترین قاط برای پخش بوی عطر شما هستند. عطر با گرمای نبض شما به تدریج تبخیر می شود و به انتشار بو در فضا ادامه می دهد.

پشت زانو نیز یکی دیگر از نقاط است که می تواند برای اسپری عطر زمانی که شلوارک یا لباس کوتاه می پوشید بسیار مناسب باشد. استفاده از این روش شاید کمی سخت باشد اما اگر پاهای شما در معرض دید قرار می گیرند قطعا نتیجه خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

پشت زانو از آنجایی که نبض دارد زمانی که شما راه می روید سبب می شود تا با جریان هوا هنگام راه رفتن شما عطر در فضا پخش شود.

قست داخلی آرنج نیز در روز های گرم مکان مناسبی برای عطر زدن برای داشتن ماندگاری بیشتر عطر است. زمانی که عطر را به این نقطه می زنید توجه داشته باشد تا زمانی که عطر به طور کامل خشک نشده است دست خود را خم نکنید تا از شکست رایحه بو خودداری نمایید.

نقاط ممنوعه بدن برای عطر زدن

بهتر است بدانید که همه نقاط بدن برای زدن عطر مناسب نیست. هدف همه ما از عطر زدن خوش بو شدن است ولی با اسپری ادکلن یا عطر در برخی از نقاط این نتیجه برعکس می شود. از جمله نقاط ممنوعه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زیر بغل : وجود غدد عرق در زیربغل سبب ایجاد سوزش و التهاب در این ناحیه می شود و سوزش در آن ناحیه را زیاد می کند. ترکیب عطر با عرق باعث بوی نامطبوع می شود.
  • ناحیه تناسلی و اطراف آن : استفاده از عطر در این ناحیه سبب سوزش، خارخش و التهاب و خشکی پوست در این نقطه از بدن می شود.
  • اطراف چشم : یکی دیگر از نقاط ممنوع بدن است که در هنگام اسپری کردن عطر و ادکلن سبب آسیب به چشم نیز ممکن است بشود.
  • کف دست : عطر به مرور زمان سبب خشکی پوست دست می شود.

اگر پوست شما حساس است بهتر است عطر و ادکلن را بر روی لباستان اسپری کنید.

نکات مهم در مورد این که عطر را کجا بزنیم

اکنون که با نقاط مهم برای زدن عطر آشنا شدید باید بدانید که زمان زدن عطر به نقاط نبض بر روی بدن، نکاتی را باید رعایت نمایید که تا ماندگاری عطر را بر روی بدن چند برابر کنید :

1- پوست تان تمیز باشد

یکی از مهمترین روش های ماندگاری عطر بر روی بدن ماندگار شدن عطر اسپری کردن آن روی ناحیه تمیز پوست است. بهترین زمان زدن عطر زمانی است که بعد از حمام به طور کامل خشک شده اید.

2- پوست خود را مرطوب کنید

اگر می خواهید ماندگاری عطرتان چند برابر شود بعد از مرطوب کردن پوست، عطر بزنید. پوست مرطوب عطر را بهتر حفظ می نماید. برای مرطوب کردن پوست می توانید از یک لوسیون بدن با رایجه عطرتان استفاده کنید.

3- از وازلین استفاده کنید.

اگر پوست تان خیلی خشک است بهتر است وازلین را به نقاط نبض خود قبل از اسپری کردن بزنید. این کار باعث ماندگاری یبشتر عطر و ادکلن بر روی بدنتان می شود.

4- با فاصله عطر را اسپری کنید.

در حین زدن عطر بهتر است شیشه عطر را در فاصله 5 تا 7 سانتی متر دور تر از پوست نگاه دارید. این کار از پاشین قطرات بزرگ و زیاد بر روی ناحیه پوست جلوگیری می کند.

5- از عطر های با پایه نت قوی استفاده کنید.

ماندگاری عطر با نت پایه عطر ارتباط مستقیمی دارد. عطر های حختلف طول عمر متفاوتی دارند. عطر هایی با نت مرکبات زودتر محو می شوند. چون ذرات آنها سبک تر هستند. عطر هایی با رایحه گل ها و اسپایس ها زمان بیشتری بر روی پوست می مانند. رایحه هایی مانند وانیل، مشک، چوب دارای ماندگاری بیشتر هستند.

6- اسپری مو بسیار به شما کمک می کند.

یکی دیگر از راه های ماندگاری عطر اسپری کردن عطر به موها است. البته امروز عطر مو با رایحه های گوناگون در بازار وجود دارد. شما می توانید برای این کار از عطر مو با رایحه عطر و ادکلنی که استفاده می کنید استفاده نمایید.

شما می توانید تمامی عطر، ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و با کیفیت را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

 

 

منبع : عطر را کجا بدن بزنیم ؟ بهترین نقطه بدن برای عطر زدن





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: